Naguaali Foorumin päävalikko Naguaali
Nagualismi ja Castaneda

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Shamaanimatkat

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Naguaali Foorumin päävalikko -> Shamanismi  
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jagge
Site Admin

LähetäLähetetty: Maa Lok 13, 2008 19:20    Viestin aihe: Shamaanimatkat Vastaa lainaamalla viestiä

En muista olenko tämänkin jo höpöttänyt jossain ketjussa, joten laitan sitten tähän.

1996 kesällä olin festivaaleilla silloisen tuttuni kanssa, ja asettuessamme yöpuulle teltassa hän ryhtyi meditoimaan. Asetuttuani itsekin aloilleni näin sisäisin silmin miten valtava tumma meri hyökyi minua kohti. Tämän jälkeen havaitsin olevani ikäänkuin ilmassa, ja katselevani allani näkyviä maisemia, metsiä ja vesistöjä eli järviä ja jokia. Taisi olla jotain valkoisia rakennuksiakin siellä täällä. Lopuksi näin vakavan vaalean pienen pojan.

Myöhemmin kun tuttavani oli lähtenyt ulos vettä heittämään, näin vielä näyn jossa Marie-keksiä (sellainen vaaleankeltainen ja tylsä keksi) muistuttava suuri ikäänkuin pyöreä ilmapatja pyöri vinhaa vauhtia kohti minua, ja sitten näin monitahoisen kiven joka muistuttaa Intihuatana-kiveä Machu Picchusta. (Niitä kiviä on ollut inkoilla enemmänkin, mutta ne on kai melkein kaikki tuhottu.)

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Cruiser

LähetäLähetetty: Sun Mar 09, 2008 17:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mahtava maisema!! Oikein hengitys syvenee, kun tuota katsoo. Sama tunne, kuin Grad Canyonin laidalta sitä valtavaa maisemaa katsoessa...

Oletko käynyt tuossa paikassa? Saitko siellä mitään erikoista kokemusta? (vai tapahtuiko tuo kertomasi kenties juuri tuolla)
Onko tietoa tuon kiven käyttötarkoituksesta. Ihan kuin aavistaisin siitä jotain...
Paljon kysymyksiä... Smile

Olin v. 1996 myöhään syksyllä Arizonassa, ja kävin myös Suurta Kanjonia katsomassa. Tai oikeastaan vietimme siellä muutaman päivän. Kävimme Havasupai-intianien voimapaikoilla ym.
Meditoin Kanjonin laidoilla usein. Tapahtui kaikenlaista ihmeellistä, mutta viimeisenä päivänä pari tuntia ennen kuin piti lähteä sieltä pois, sain kokemuksen, joka oli minulle merkityksellisin.

Nykyään, kun kuuntelen cd-ltä The Shadows`ien instrumentaalikappaleen "Walkin in the Air", tulee aina sama mahtava tunnelma, kuin silloin kanjonin reunan polkuja vaellellessa...
Takaisin alkuun
Jagge
Site Admin

LähetäLähetetty: Lau Mar 22, 2008 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole tullut käytyä, laitoin tuon kuvan vain esimerkiksi siitä millainen se kivi suurinpiirtein oli. Intihuatana-kiviähän on alunperin ollut olemassa ilmeisesti hyvinkin monta ja tämä Machu Picchun lienee ainoa(?) enää jäljellä.

Sivumennen sanoen kun näiden intiaanikulttuureiden parissa tässä liikutaan niin olen aina tuntenut itseasiassa Chichén Itzán paikaksi joka jotenkin vetää minua puoleensa. Siitä paikasta tulee hyviä fiiliksiä, ja sen vuoksi olen aina ollut ihmeissäni lukiessani kaikista hirveyksistä mitä atsteekit ja valitettavasti mayatkin ovat Meksikon alueella tehneet. Uskaliaasti ajattelenkin että jos olen joskus elänyt siellä, niin ehkä silloin on ollut vähän erilainen meininki. Quetzalcoatl-jumaluushan kuulema oli neuvonut ihmisiä uhraamaan kukkasia ja satokauden tuotteita - mikä sitten oikein meni niin hirvittävällä tavalla pieleen että alkoi sellaiset varsinaiset verikekkerit että mahdottomat määrät ihmisiä piti teurastaa...? (Itse pidän yhtenä hyvänä teoriana rituaalimurhien syyksi valtavaa pelkoa jota ihmiset ovat tunteet muistaessaan luonnonkatastrofien aiheuttamat tuhot kulttuurilleen. Pelkohan saa ihmisen helposti käyttäytymään järjettömin tavoin.)
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Naguaali Foorumin päävalikko -> Shamanismi Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa