|
Naguaali Nagualismi ja Castaneda
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Cruiser
|
Lähetetty: Lau Kes 13, 2009 19:28 Viestin aihe: Seksuaalienergia |
|
|
Tekee mieli, esimerkin vuoksi lisätä yksi juttu, jossa minua pitkään vaivannut kysymys tuli yht´äkkiä muutama päivä sitten minulle selväksi.
Esimerkkiosa tulee siitä, miten Yliminän, Pyhän Hengen ohjaus toimii.
Olin aikaisemminkin miettinyt seksuaalienergian käyttöön ja sen säästämiseen liittyviä asioita, eivätkä ne olleet oikein selvinneet minulle. Nyt eräänä iltana, kun luin asiaa sivuavaa kirjallisuutta se tuli taas mieleen. Jutussa selvitettiin, että seksualienergian käyttö on normaalia fyysisen kehoon liittyvää toimintaa, eikä sen säästämisessä voiteta mitään, eikä siis ole tarpeen.
Raamatussahan ei puhuta asiasta mitään, mutta sitten katolinen kirkko kielsi 1000-luvun lopulla papeiltaan seksuaalisen kanssakäymisen, sinkkuina tai avioliitossa, vaikka pappien perhe-elämä oli siihen asti ollut sallittua. Tuli siis avioliittokielto ja selibaattivaatimus. (Josta Luther sitten aikanaan vei uskonpuhdistuksessaan väkensä pois, ja meni itsekin naimisiin.) Katolisen kirkon piirissä tämä vaatimus on edelleen olemassa.
Don Juanin Naguaalilinjalla oli myös seksuaalienergian säästämistavoite. He säästivät sitä, koska tarvitsivat sitä, kuten muutakin energiaa tavoitteenaan olevissa manöövereissä, joiden päämääränä oli ”kirkastaa linkkinsä Henkeen”, ja päästä näin Yliminän, Pyhän Hengen yhteyteen ja saada elämäänsä ohjausta Voimalta, Yliminän kautta. Ilman tämän kaltaista säästämistä tavoitteeseen pääseminen ei olisi kaikilta onnistunut. Säästäminen ei kuitenkaan ollut tarpeen kaikkien kohdalla, mitä minua aikanaan lukiessani kummastutti.
Minusta näissä asoissa oli siis ristiriita. Mietin tätä asiaa moneen kertaan, enkä keksinyt siihen ratkaisua, miten ristiriita olisi voitu todeta olemattomaksi. Asia oli mielessä vielä illalla nukkuman mennessä. Lopulta päätin pyytää Yliminäni Pyhän Hengen ohjausta asiassa. Uskonnollista ilmaisua käyttääkseni jätin siis asian ”Herran haltuun”.
Aamulla kun herättyäni vääntäydyin sänkyni reunalle istumaan, vastaus välähti mieleeni, aivan kuin omana ajatuksena. Asia oli täysin selvä, ”viesti” kuului, että ei asiassa ole mitään ristiriitaa. Olin aivan ihmeissäni, että miksen sitä illalla näin kirkkaasti käsittänyt...
Kun sitten nousin ja hoidin aamupuuhat ja pukeuduin, ja ajattelin kirjoittaa vastauksen muistiin, en enää muistanutkaan sitä selvästi, edes oivalluksen aihetta. Oli vain sellainen tunne, että aamulla sain jonkin hienon ja kirkkaan oivalluksen. Se oli kuitenkin jo häipynyt niin kauas mieleni sopukoihin, että en muistanut tarkasti enää. Sain pitkään miettiä, ennen kuin asia vähitellen ainakin osittain palautui mieleen.
Asiassa ei todellakaan ole mitään ristiriitaa. Seksuaalienergian säästäminen on välttämätöntä vain, jos aikoo jotenkin vauhdittaa kehityksen pyörän pyörimistä tässä jälleensyntymään perustuvassa kehityssuunnitelmassa. Mutta jos sitä haluaa nopeuttaa jollakin sellaisella menetelmällä, joka ei perustu tämän tuntemamme maailmakaikkeuden energioihin, sen säästäminen ei ole tarpeen.
Myöskään säästäminen ei ole tarpeen, jos annetaan kehityksen edetä tavallisella nopeudella normaalia elämää elämällä, yrittämättä kiihdyttää kehitysnopeutta joillakin menetelmällä.
Samoin säästäminen ei ole vältämätöntä uskontojen viitoittamalla polulla, jossa pyritään henkistämään tämä maailmankaikkeus. Uskonnot pyrkivät sillä polulla tuomaan Jumalan tähän maailmaan, joka on vain unta ja sellaisena epätodellinen, pysymätön.
Säästäminen on sen sijaan tarpeen, jos pyritään kehityksen nopeuttamiseen sellaisia menetelmiä käyttäen, jotka perustuvat jälleensyntymäkiertoon ja tähän fyysiseen ja siihen liittyvään henkiseen maailmaan ja maailmankaikkeuteen.
Mutta jos on kyseessä kehityksen nopeuttaminen jollakin sellaisella menetelmällä, joka ei perustu tähän fyysis-astraaliseen maailmaan, seksuaalienergian säästäminen ei ole tarpeen. Tosin siihen ei ole silloin enää juuri tarvettakaan. Tällainen menetelmä perustuu siihen, että ei yritetä henkistää tätä maailmaa, vaan pyritään itse kohoamaan Yliminän maailmaan Sen, eli Pyhän Hengen neuvoja, ohjausta apuna käyttäen. Silloin muodostetaan samalla uusi maailmankuva, joka ei ole enää tämä meidän kollektiivisesti muodostamamme fyysinen maailma, vaan henkeen perustuva maailmankuva, todellinen maailma. Opettelemme ajattelemaan ja toimimaan Hengen näkökulmasta ja Hengen sanattomien vihjeiden mukaan. Vihjeet tulevat kuin ”sanattomana tietona” tai kuin omina ”inspiroituneina” ajatuksina.
Pakko on tässä hymyillä itsekseni, kun ajattelen, miltähän tämä kirjoitelma näyttää lukijasta ja saakohan tästä kukaan mitään tolkkua. Tämä on luultavasti niin outoa asiaa, että epäilen tämän parhaasta yrityksestäni huolimatta olevan vain ”tarinoita Voimasta”...
Näistä oivalluksista on niin kovin vaikea muodostaa selkeätä esitystä, ne kun ovat niin hentoja ja hauraita kuin tuuleen hajoava savu... sen vuoksi kai nuo muinaisen tolteekkiviisaudenkin opettajat mieluummin ryhtyivät vain toimintaan, ilman selityksiä... Osa heistäkään ei siis enää tarvinnut seksuaalienergian säästämistä, koska olivat päässeet tähän Hengen ohjaukseen. Vaikka eipä heillä useimmilla ollut enää tarvettakaan sen tavalliseen käyttöön, kun olivat jo saaneet ”kirkastettua linkkinsä Henkeen”.
Yritän vielä selventää asiaa luettelon avulla:
1. Kehitys kulkee elämän kokemusten, myötä- ja vastoinkäymisten kautta kehittymisen tietä, ilman mitään nopeuttavia pyrkimyksiä. Seksuaalienergian säästämisellä ei ole juuri merkitystä.
2. Kehityksen nopeuttamiseen käytetään jotain sellaista menetelmää, joka liittyy jälleensyntymien kiertoon, ja jossa tarvitaan tähän tuntemaamme maailmaan ja maailmankaikkeuteen liittyviä energioita. Suurimmalle osalle seksuaalienergian säästäminen on tarpeen, pienelle osalle ei.
3. Kehitys etenee sellaista nopeuttavaa menetelmää käyttäen, jossa kehitys ei liity tämän tuntemamme maailmankaikkeuden energioihin, vaan pyrkimyksenä on sellaisen maailmankuvan luominen, jossa Yliminä, Pyhä Henki ohjaa toimintaa. Seksuaalienergian säästäminen ei ole tarpeen (koska se ei kuulu tähän maailmaan), eikä sillä ole merkitystä, mutta ei yleensä ole enää tarvettakaan sen käyttämiseen. Suhde korkeampiin energioihin ja linkki Henkeen on jo olemassa.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jagge Site Admin

|
Lähetetty: Tii Hei 07, 2009 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Ongelmaksi muodostuu lähinnä sen tietäminen varmuudella onko jo siinä poppoossa jota Henki ohjaa. Kuten kaiketi sanotaan, monet ovat kutsutut mutta harvat valitut.
Erään unen aikana kokemani kuvaelman perusteella mahdollisesti yksi vanhimmista tavoittamistani inkarnaatioista kietoutui sen ympärille että seksi oli juuri sellaista kiihdytettyä kehitystä hidastava jarru. Unessa olin nuori mies joka oli puoliväkisin hankkiutunut, opettajien vastahankoisuudesta huolimatta, sisään jonkinlaiseen kouluun. Odotellessani ohjeita tai käskyjä odottelin takkatulen äärellä, kun sisään tuli nainen joka alkoi ehdotella intiimiä kanssakäymistä. Ilmoitin jurona ettei moiseen ole lupaa tässä koulussa, johon nainen vakuutteli ettei seksi haittaa mitenkään. Ilmeisesti toiminto sitten käytiin läpi, koska seuraavaksi lensin pihalle koko koulusta. Näkisin että tuo viettely oli koulun puolelta tietoisesti laadittu testi.
Muissa inkarnaatioissa joista olen saanut väläyksiä on ollut omia ongelmiaan seksiin liittyen. Aika erikoisia viritelmiä on nykyisessäkin inkarnaatioissa, jotka laittavat miettimään aina pariinkin kertaan onko koko puuhassa ylipäätään mitään mieltä.
Mutta katson että juttu on hyvin nassukohtainen. Jokaisen on se itse selvitettävä missä määrin hän asettaa etusijalle kaikki ns. henkiset tavoitteensa ja missä määrin haluaa elää "normaalia" ja "onnellista" elämää. Onnellisuus on aika usein pelkkä illuusio, enkä yhtään ihmettele että buddhalaisuuteen kuuluu juuri takertumisesta irtipäästäminen.
K-uskon suhteen olen vähän inhorealisti ja lukemani perusteella olen päätellyt että munkit ja papit pakotettiin ensisijaisesti naimattomiksi ja toissijaisesti selibaattiin vain sen vuoksi että kirkko saattoi omia heidän omaisuutensa. Plus sen vuoksi että mahdollisilta Jeesuksen ja Maria Magdaleenan yhteisiltä jälkeläisiltä piti evätä kaikki mahdolliset asemat kirkon sisällä jo etukäteen - täten siis korostettiin lapsettomuutta tai sitä ettei lapsilla ole mitään oikeutta perintöön ja asemaan. Toinen jippo on tietenkin myös se että ihan oikeasti k-uskossa olevat ihmiset kaiketi odottivat Jeesuksen paluun tapahtuvan hyvinkin pian, joten ei hyödyttänyt naimisiin mennäkään, kun ei taivaassa ole miestä + vaimoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|