| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
mono Gullnøste 09

Ble Medlem: 07 Sep 2008 Innlegg: 1759 Bosted: Østfold
|
Skrevet: Fre Okt 16, 2009 13:49 Tittel: |
|
|
Den første var nydelig og lett - tror også jeg hadde godt for den.  _________________ En del plockar vingar
Från änglar som dom mött
En del plockar sina
från insekter som dött
Thåström
Made by mono på Flickr! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Charente Perlestrikk

Ble Medlem: 12 Feb 2009 Innlegg: 420 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Okt 18, 2009 15:15 Tittel: |
|
|
ja det ble den første, fikk ikke begynt på den nå i helgen, fargen som var ønsket på Kid-silkgarnet var utsolgt men kommer til uka.
Har i stedet strikket kjærestevotter i rester av Viking Naturgarn, de skal bli julegave til min datter og hennes Theo. |
|
| Til Toppen |
|
 |
mamazan Glattstrikk

Ble Medlem: 04 Okt 2009 Innlegg: 113
|
Skrevet: Søn Okt 18, 2009 16:58 Tittel: |
|
|
Åh Dåpskjole er mye arbeid! Holder på med en til min datter nå
Hun skal døpes 1.november, så jeg håper virkelig jeg får den ferdig til da
Gleder meg til å se din ferdig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Charente Perlestrikk

|
Skrevet: Man Okt 26, 2009 18:46 Tittel: |
|
|
Har begynt på min datters bolero, fikser ikke helt mønsteret så det dropper jeg, har ikke tid til å fikle så mye og KidSilkgarn er ikke det enkleste å rekke opp.
I tillegg har jeg begynt på en lue til det yngste barnebarnet som blir 4 år i mars neste år. Jeg har valgt å strikke luen som er merket nr. 4 men strikker den i Sublime Baby Cashmere merino Silk på pinne nr. 3,25. i fargen lys blå og beige
http://www.myotherdrive.com/dyn/file/640.344013.26102009.24506.6a64fi/Luer+votter+skjerf++leggvarm.pdf
Dette er en gammel oppskrift fra min Nostalgiasamling.
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Julekurven Sjæfsstrikker :)

Ble Medlem: 12 Okt 2007 Innlegg: 3079 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Man Okt 26, 2009 20:11 Tittel: |
|
|
ahhh, de gode gamle dager! _________________ Alt om NSF
Erlend: takk til Kristine for å bevise for meg at jeg kan tenne på damer med strikkepinner |
|
| Til Toppen |
|
 |
wekrne Glattstrikk

Ble Medlem: 17 Okt 2009 Innlegg: 103 Bosted: ålesund
|
Skrevet: Tir Okt 27, 2009 20:04 Tittel: |
|
|
så fint  _________________ Quote venninne: Du kjøm te å bli ei gammel gretten bestemor som strikka te ungan dine... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Charente Perlestrikk

|
Skrevet: Tor Okt 29, 2009 08:28 Tittel: |
|
|
Dåpskjolen er nå ferdig fra pinnene.
Nå gjenstår monteringen og påsying av perler, og korstingsbrodering med 1 trådig gulltråd på vaniljefarget silkebånd (100% silke kjøpt via http://www.oftheearth.org/ et firma som spesialiserer seg på ting man kan bruke til invitasjoner, scrapping osv. de har en dullion forskjellige bånd å velge i (velg ribbon i menyen til venstre)). Det er bare å bestille, har brukt dette firmaet et par ganger tidligere og er veldig fornøyd. De sender deg også en prøve slik at du kan få kjent på kvalitet og sjekket fargen.
I tillegg skal jeg strikke luer, 1 jente og 1 guttelue.
Så når alt er helt ferdig så skal dere få en titt.
Strikket ferdig julepresangluen til vårt yngste barnebarn i går.
Hadde begynt på boleroen, men den ble alt for høy i ryggen (kom alt for langt ned i livet) så den er nå rekket opp igjen, og mønsteret er under omarbeidelse slik at jeg får disse vendingene til å stemme. |
|
| Til Toppen |
|
 |
maria19 Perlestrikk

Ble Medlem: 10 Jul 2009 Innlegg: 396 Bosted: Oslo
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Charente Perlestrikk

|
Skrevet: Tor Okt 29, 2009 14:05 Tittel: |
|
|
Yuppi, søsteren min kommer og blir pappavakt i helgen så da kan jeg bli med min kjære på båttur, men han sa: TA NÅ IKKE MED DEG NOE STRIKKING det hadde vært hyggelig! Har forsøkt å få han til å ta tak i pinnene også men ikke tale om. Så jeg får vel gjemme strikketøyet nederst i en bag og strikke litt når han ikke ser,  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gyldenkron Bestevenninne

Ble Medlem: 16 Sep 2008 Innlegg: 1653
|
Skrevet: Tor Okt 29, 2009 14:32 Tittel: |
|
|
| Charente skrev: | Yuppi, søsteren min kommer og blir pappavakt i helgen så da kan jeg bli med min kjære på båttur, men han sa: TA NÅ IKKE MED DEG NOE STRIKKING det hadde vært hyggelig! Har forsøkt å få han til å ta tak i pinnene også men ikke tale om. Så jeg får vel gjemme strikketøyet nederst i en bag og strikke litt når han ikke ser,  |
Forbyr han deg strikking?  _________________ Tyter og skravler, skravler og tyter |
|
| Til Toppen |
|
 |
Charente Perlestrikk

|
Skrevet: Tor Okt 29, 2009 15:22 Tittel: |
|
|
| Min kjære forbyr det ikke, men han synes jeg kan holde på med litt annet sånn innimellom, behøver jo ikke bare sitte med pinnene. Kan jo bruke hendene til andre ting også, skifte olje og oljefilter og skru på et eller annet som han synes er gøy. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Charente Perlestrikk

|
Skrevet: Tir Nov 03, 2009 18:24 Tittel: |
|
|
Klarte å lure meg til litt strikking i helgen alikevel.
Det ble et par leggins/sokker uten hæl og tå, blir julegave så ingen bilder ennå.
Boleroen går det saaakte fremover med, det er så kjedelig å strikke den, med alle vendinger som skal på rett plass også bare rettmasker frem og tilbake bortsett fra hullkanten da. Håper bare den blir ferdig til Mariann reiser den 13. desember.
Ja å så har jeg fått gjort en del endringer i bloggen da. |
|
| Til Toppen |
|
 |
lillemeg Flettestrikk

Ble Medlem: 01 Sep 2008 Innlegg: 795 Bosted: Bergen
|
|
| Til Toppen |
|
 |