Norsk strikkeforum Forum Hovedsiden Norsk strikkeforum
-et forum for garn og pinner

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Sokker - denne hælen da......

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Norsk strikkeforum Forum Hovedsiden -> Hjelp meg!  
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
julie
Rillestrikk
Rillestrikk

Ble Medlem: 15 Feb 2009

InnleggSkrevet: Ons Nov 04, 2009 13:57    Tittel: Sokker - denne hælen da...... Svar med Sitat

Hei alle sammen! Smile

Jeg driver og lærer meg selv å strikke sokker, og det går ganske greit. Men jeg sitter nå og lurer på denne hælen da...

I min første utgave synes jeg det ble så store huller mellom maskene jeg hadde plukket opp. Jeg tok av første maske løst når jeg strikka 'hælflappen' - og lurer nå på om jeg burde ha strikka den også? Sånn for å få en strammere kant å plukke masker fra...? Eller bare stramme den første maska i en ny omgang litt bedre...?

Noen gode råd?

help
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Julekurven
Sjæfsstrikker :)

Ble Medlem: 12 Okt 2007

InnleggSkrevet: Ons Nov 04, 2009 14:09    Tittel: Svar med Sitat

Stramm maskene godt, og gjerne plukk opp en imellom.

Eller strikk en annen hæl Smile

Erlend: takk til Kristine for å bevise for meg at jeg kan tenne på damer med strikkepinner
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
krissi
Gullnøste 09
Gullnøste 09

Ble Medlem: 28 Jan 2008

InnleggSkrevet: Ons Nov 04, 2009 15:12    Tittel: Svar med Sitat

Det er mye lettere å plukke opp masker når man bare har løfta at den første masken, sånn som du gjorde. Da blir det en fin kant. Det du kan gjøre, er at de maskene du har plukka, kan strikkes vridd rett (altså i bakre maskebue, og ikke forreste). Da unngår du hulla. Eller du kan, som papirkurven sier, strikke en annen hæl. Jeg bruker timeglasshælen, syns den er super
julie
Rillestrikk
Rillestrikk

InnleggSkrevet: Ons Nov 04, 2009 15:40    Tittel: Svar med Sitat

Papirkurven skrev:
Stramm maskene godt, og gjerne plukk opp en imellom.

Eller strikk en annen hæl Smile

Laughing Nå er jeg ikke akkurat kjent for å gå for de lette løsningene da.... Wink

Etterhvert så - men hadde nå liksom fått det for meg å beherske den klassiske raggsokken nå Smile

Men stramme godt ja - og plukke opp ekstra masker i mellom de jeg hadde tenkt å plukke opp? Hmm... Da vil jeg jo få for mange...? Men jeg kan vel felle dem igjen i neste runde - men vil ikke det bli litt rart?

Tusen takk for råd Smile
Til Toppen
julie
Rillestrikk
Rillestrikk

InnleggSkrevet: Ons Nov 04, 2009 16:05    Tittel: Svar med Sitat

krissi skrev:
Det er mye lettere å plukke opp masker når man bare har løfta at den første masken, sånn som du gjorde. Da blir det en fin kant. Det du kan gjøre, er at de maskene du har plukka, kan strikkes vridd rett (altså i bakre maskebue, og ikke forreste). Da unngår du hulla. Eller du kan, som papirkurven sier, strikke en annen hæl. Jeg bruker timeglasshælen, syns den er super

Nå har jeg prøvd å stramme den maska jeg tar løst av godt, men jeg får likevel en ganske løs kant synes jeg... Det merkelig er at jeg strikker egentlig veldig hardt. Men, men...

Vridd rett? Hm, ja det vil nok sikkert funke! Very Happy Forsøker nå Smile

Og jada, jada - jeg skal nok forsøke meg på andre hæler - etterhvert Wink Har nå bare bestemt meg for at denne skal bli pen først - om den vil eller ikke! Cool

Timeglasshæl...? Hvordan gjør en det, sånn ca....?
Til Toppen
krissi
Gullnøste 09
Gullnøste 09

InnleggSkrevet: Ons Nov 04, 2009 16:16    Tittel: Svar med Sitat

Sånn her ca Wink Er egentlig veldig lik kristines superhæl, så jeg kaller de litt om hverandre.

Ja, kanten blir løs, når man bare tar den første masken løst av, men det er jo nettopp det som gjør det enkelt å plukke opp masker. Vridd rett funker for meg iallfall, for å unngå hulla.

Lykke til!
Julekurven
Sjæfsstrikker :)

Ble Medlem: 12 Okt 2007

InnleggSkrevet: Ons Nov 04, 2009 18:31    Tittel: Svar med Sitat

julie skrev:

Men stramme godt ja - og plukke opp ekstra masker i mellom de jeg hadde tenkt å plukke opp? Hmm... Da vil jeg jo få for mange...? Men jeg kan vel felle dem igjen i neste runde - men vil ikke det bli litt rart?

Tusen takk for råd Smile

Her går det fort i svingene. Jeg mente å plukke opp masker mellom og strikke sammen med den du skal strikke, men det kom ikke så godt frem, nei.

Erlend: takk til Kristine for å bevise for meg at jeg kan tenne på damer med strikkepinner
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
julie
Rillestrikk
Rillestrikk

InnleggSkrevet: Tor Nov 05, 2009 02:09    Tittel: Svar med Sitat

krissi skrev:
Sånn her ca Wink Er egentlig veldig lik kristines superhæl, så jeg kaller de litt om hverandre.

Ja, kanten blir løs, når man bare tar den første masken løst av, men det er jo nettopp det som gjør det enkelt å plukke opp masker. Vridd rett funker for meg iallfall, for å unngå hulla.

Lykke til!

Det ble null hull! dancing banana

Og takk for linken - må nok prøve på en slik hæl også nå Smile Har noen nye nøster med Sterk som ligger og roper på meg Laughing
Til Toppen
julie
Rillestrikk
Rillestrikk

InnleggSkrevet: Tor Nov 05, 2009 02:15    Tittel: Svar med Sitat

Papirkurven skrev:
julie skrev:

Tusen takk for råd Smile

Her går det fort i svingene. Jeg mente å plukke opp masker mellom og strikke sammen med den du skal strikke, men det kom ikke så godt frem, nei.

Å... Blonde Moment Ja, da skjønner jeg bedre Smile Pleier du å gjøre det slik? Mistenker at jeg ville fått hull likevel jeg... Og vil det ikke bli litt bunglete liksom?

Må bare få begynt på sokk nummer to før jeg kan prøve Smile
Til Toppen
krissi
Gullnøste 09
Gullnøste 09

InnleggSkrevet: Tor Nov 05, 2009 08:27    Tittel: Svar med Sitat

julie skrev:
Det ble null hull! dancing banana
Supert!
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Norsk strikkeforum Forum Hovedsiden -> Hjelp meg! Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet