| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
julie Rillestrikk

Ble Medlem: 15 Feb 2009 Innlegg: 10 Bosted: Nordland
|
Skrevet: Ons Nov 04, 2009 13:57 Tittel: Sokker - denne hælen da...... |
|
|
Hei alle sammen!
Jeg driver og lærer meg selv å strikke sokker, og det går ganske greit. Men jeg sitter nå og lurer på denne hælen da...
I min første utgave synes jeg det ble så store huller mellom maskene jeg hadde plukket opp. Jeg tok av første maske løst når jeg strikka 'hælflappen' - og lurer nå på om jeg burde ha strikka den også? Sånn for å få en strammere kant å plukke masker fra...? Eller bare stramme den første maska i en ny omgang litt bedre...?
Noen gode råd?
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Julekurven Sjæfsstrikker :)

Ble Medlem: 12 Okt 2007 Innlegg: 3077 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Ons Nov 04, 2009 14:09 Tittel: |
|
|
Stramm maskene godt, og gjerne plukk opp en imellom.
Eller strikk en annen hæl  _________________ Alt om NSF
Erlend: takk til Kristine for å bevise for meg at jeg kan tenne på damer med strikkepinner |
|
| Til Toppen |
|
 |
krissi Gullnøste 09

Ble Medlem: 28 Jan 2008 Innlegg: 223 Bosted: Porsgrunn
|
Skrevet: Ons Nov 04, 2009 15:12 Tittel: |
|
|
Det er mye lettere å plukke opp masker når man bare har løfta at den første masken, sånn som du gjorde. Da blir det en fin kant. Det du kan gjøre, er at de maskene du har plukka, kan strikkes vridd rett (altså i bakre maskebue, og ikke forreste). Da unngår du hulla. Eller du kan, som papirkurven sier, strikke en annen hæl. Jeg bruker timeglasshælen, syns den er super _________________ Strikkeverdenen er jammen meg stor, men man lærer for hvert nye prosjekt;) |
|
| Til Toppen |
|
 |
julie Rillestrikk

|
Skrevet: Ons Nov 04, 2009 15:40 Tittel: |
|
|
| Papirkurven skrev: | Stramm maskene godt, og gjerne plukk opp en imellom.
Eller strikk en annen hæl  |
Nå er jeg ikke akkurat kjent for å gå for de lette løsningene da....
Etterhvert så - men hadde nå liksom fått det for meg å beherske den klassiske raggsokken nå
Men stramme godt ja - og plukke opp ekstra masker i mellom de jeg hadde tenkt å plukke opp? Hmm... Da vil jeg jo få for mange...? Men jeg kan vel felle dem igjen i neste runde - men vil ikke det bli litt rart?
Tusen takk for råd  |
|
| Til Toppen |
|
 |
julie Rillestrikk

|
Skrevet: Ons Nov 04, 2009 16:05 Tittel: |
|
|
| krissi skrev: | | Det er mye lettere å plukke opp masker når man bare har løfta at den første masken, sånn som du gjorde. Da blir det en fin kant. Det du kan gjøre, er at de maskene du har plukka, kan strikkes vridd rett (altså i bakre maskebue, og ikke forreste). Da unngår du hulla. Eller du kan, som papirkurven sier, strikke en annen hæl. Jeg bruker timeglasshælen, syns den er super |
Nå har jeg prøvd å stramme den maska jeg tar løst av godt, men jeg får likevel en ganske løs kant synes jeg... Det merkelig er at jeg strikker egentlig veldig hardt. Men, men...
Vridd rett? Hm, ja det vil nok sikkert funke! Forsøker nå
Og jada, jada - jeg skal nok forsøke meg på andre hæler - etterhvert Har nå bare bestemt meg for at denne skal bli pen først - om den vil eller ikke!
Timeglasshæl...? Hvordan gjør en det, sånn ca....? |
|
| Til Toppen |
|
 |
krissi Gullnøste 09

|
Skrevet: Ons Nov 04, 2009 16:16 Tittel: |
|
|
Sånn her ca Er egentlig veldig lik kristines superhæl, så jeg kaller de litt om hverandre.
Ja, kanten blir løs, når man bare tar den første masken løst av, men det er jo nettopp det som gjør det enkelt å plukke opp masker. Vridd rett funker for meg iallfall, for å unngå hulla.
Lykke til! _________________ Strikkeverdenen er jammen meg stor, men man lærer for hvert nye prosjekt;) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Julekurven Sjæfsstrikker :)

Ble Medlem: 12 Okt 2007 Innlegg: 3077 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Ons Nov 04, 2009 18:31 Tittel: |
|
|
| julie skrev: |
Men stramme godt ja - og plukke opp ekstra masker i mellom de jeg hadde tenkt å plukke opp? Hmm... Da vil jeg jo få for mange...? Men jeg kan vel felle dem igjen i neste runde - men vil ikke det bli litt rart?
Tusen takk for råd  |
Her går det fort i svingene. Jeg mente å plukke opp masker mellom og strikke sammen med den du skal strikke, men det kom ikke så godt frem, nei. _________________ Alt om NSF
Erlend: takk til Kristine for å bevise for meg at jeg kan tenne på damer med strikkepinner |
|
| Til Toppen |
|
 |
julie Rillestrikk

|
Skrevet: Tor Nov 05, 2009 02:09 Tittel: |
|
|
| krissi skrev: | Sånn her ca Er egentlig veldig lik kristines superhæl, så jeg kaller de litt om hverandre.
Ja, kanten blir løs, når man bare tar den første masken løst av, men det er jo nettopp det som gjør det enkelt å plukke opp masker. Vridd rett funker for meg iallfall, for å unngå hulla.
Lykke til! |
Det ble null hull!
Og takk for linken - må nok prøve på en slik hæl også nå Har noen nye nøster med Sterk som ligger og roper på meg  |
|
| Til Toppen |
|
 |
julie Rillestrikk

|
Skrevet: Tor Nov 05, 2009 02:15 Tittel: |
|
|
| Papirkurven skrev: | | julie skrev: |
Tusen takk for råd  |
Her går det fort i svingene. Jeg mente å plukke opp masker mellom og strikke sammen med den du skal strikke, men det kom ikke så godt frem, nei. |
Å... Ja, da skjønner jeg bedre Pleier du å gjøre det slik? Mistenker at jeg ville fått hull likevel jeg... Og vil det ikke bli litt bunglete liksom?
Må bare få begynt på sokk nummer to før jeg kan prøve  |
|
| Til Toppen |
|
 |
krissi Gullnøste 09

|
Skrevet: Tor Nov 05, 2009 08:27 Tittel: |
|
|
| julie skrev: | Det ble null hull!  | Supert! _________________ Strikkeverdenen er jammen meg stor, men man lærer for hvert nye prosjekt;) |
|
| Til Toppen |
|
 |
|